бул. Ал. Стамболийски 23, София 1000, България

5 упражнения, за да се почувствате като нови

5 упражнения на работното място

Много често се случва така, че различни болки съпровождат ежедневието ни, а най-често срещаната сред тях е тази в гърба. За да се чувстваме добре, е нужно да полагаме грижи за всяка част от тялото си и да я поддържаме в добра кондиция и тонус, за да работи тя добре и да ни служи вярно.Склонни сме обаче да пренебрегваме грижите за стъпалата и като цяло за долните крайници, макар именно от тяхното състояние да зависи състоянието на цялото ни тяло. Предлагаме на вашето внимание тези пет наистина страхотни и лесни упражнения, които ще ви помогнат да се чувствате повече от перфектно всеки ден.

1. Ходене на пръсти

Ходенето на пръсти укрепва мускулите и сухожилията в областта на стъпалата и глезените. Достатъчно за изпълнението на това упражнение е да ходите на пръсти около 20 секунди, а след това да почивате 10-15, след което повторете. Направете поне 10 серии или толкова, колкото е по възможностите ви.

2. Кръгове с глезените

Гъвкавостта и силата на вашите глезени е от основно значение за стабилността на стойката и състоянието на цялото ви тяло. Поради редица причини, но най-често от обездвижване, може да чувствате ограничения в движенията и дори болки в тези стави. Можете лесно да ги преодолеете със следното упражнение: Легнете по гръб на пода, повдигнете леко краката си и правете кръгови движения с глезените. Повторете по 10 пъти упражнението и в двете посоки. Можете да изпълнявате упражнението едновременно и с двата крака или последователно – първо с единия, а след това с другия.

3. Помпане с пръстите на краката

Заемете изправен стоеж с крака, разтворени на ширината на раменете, повдигнете леко единия крак и започнете последователно да свивате и отпускате пръстите на краката за по 20 секунди. Повторете упражненията по 10 пъти за всеки крак. Това упражнение подобрява кръвообращението в долната част на тялото и влияе благотворно върху целия тонус. Можете да го правите по няколко път на ден.

4. Хващане на дребни предмети с пръстите на краката

Може да ви се стори смешно, но това упражнение помага да поддържате пръстите на краката си гъвкави и освен това стимулира взаимодействията между долните крайници и мозъка. За целта пуснете молив или друг дребен предмет на пода и се опитвайте да го вдигнете като го „хващате“ с пръстите на краката. Изпълнете упражнението по 5 пъти за всеки крак.

5. Сгъване със съпротивление

За това упражнение ще ви е нужна ластична лента, която да закрепите здраво за краката на леглото или на някой шкаф. Заемете седнало положение на пода, с крака изпънати напред и захванете лентата с предната част на стъпалата си. Сгъвайте долните крайници към тялото, опъвайки лентата докато почувствате напрежение. Задръжте, преброявайки до 5. Отпуснете и повторете отново. Изпълнете упражнението 10 пъти.

Източник: www.higherperspectives.com

Бъдете здрави!

Предпочитания за поверителност
Посещавайки този сайт, посредством вашият браузър, различни услуги могат да записват информация във вид на "бисквитки". Тук може да промените своите настройки. Моля, имайте предвид, че блокирането на някои "бисквитки" може да наруши качеството на услугата, която предлагаме или функции на сайта.