бул. Ал. Стамболийски 23, София 1000, България

10 храни, които изострят болките в ставите


Магазини ORTO’S за дамски и мъжки ортопедични обувки, сандали и ортопедични стелки. Компютърна диагностика и дигитаелн отпечатък на стъпалото.


Когато не са причинени от нараняване, болките в ставите вероятно са в резултат от възпаление. Обикновено то е естествена реакция, която цели да ускори възстановяването на нормалното състояние на засегнатата става, но много често е съпроводено със сериозна ставна болезненост.

Болката в ставите е едно от най-честите оплаквания на хората в зряла възраст и е съпътствано от редица симптоми, сред които е ограничената подвижност. Оказва се, че храната има пряко отношение към болките в ставите, затова, ако често страдате от необясними болки в ставите, направете ревизия на диетата си.

Вижте кои храни потенциално допринасят за възпаления в ставите и ги премахнете от ежедневното си меню.

Пържени картофи
Не само картофите, но и всяка пържена храна увеличава риска от възпаление в ставите и допринася за повишената им болезненост. Така че, напълно оправдано можете да се откажете от добавката на пържени картофки в бургера си, а вкусът не само няма да пострада, но дори ще се изненадате колко по-вкусно е без тях.

Бял хляб
Рафинираните бели брашна възбуждат стари възпалителни процеси в ставите, а могат да предизвикат и нови. По-добре да бъдат заменени от  пълнозърнести и безглутенови брашна.

Сметана за кафе
Заради високото съдържание на транс мазнини в тези продукти, те потенциално могат да предизвикат възпаления в ставите. Специалистите препоръчват да  бъдат изцяло изключени от менюто.

Понички и други тестени закуски
Любимото на много хора лакомство съдържа рафинирано бяло брашно и бяла захар. Това е напълно достатъчно за обостряне на възпалителен процес в ставните капсули, особено, ако вече е на лице. Когато консумирате подобни закуски е много вероятно да натоварите ставите си и със сигурност да повишите теглото си, което също е причина за повишената болезненост в тях.

Прекомерна употреба на алкохолни напитки
Системната употреба на големи количества алкохолни напитки е основен фактор за появата на възпалителни процеси в ставите. Алкохолът е и една от първите причини за подагра.

Крекери
Често представяни като здравословна закуска, тези хрупкави бисквитки обикновено са приготвени от бяло брашно, съдържат захар, подобрители, оцветители и транс мазнини, а и хидрогенирано масло. Всички тези вещества затрудняват кръвообръщението, пречат на нормалната дейност на сърдечно-съдовата система и причиняват застойни процеси, който са сред основните причина за възпаления, в това число и в ставите.

Зърнени закуски
Да, точно така – зърнените закуски! Някои зърнени закуски могат да предизвикат възпаление в ставите, а това да доведе до зачервяване, повишена чувствителност и болезненост. Добре е да избирате зърнени храни с високо съдържание на фибри и пълнозърнести храни, в които няма бяло брашно и рафинирана захар. Не е трудно  да се ориентирате в морето от стоки, предлагани на пазара – просто трябва да четете внимателно етикетите.

Бекон
Любимата закуска на половината месоядно население на света може да е една от най-прозаичната причина за болки в ставите. Беконът съдържа огромно количество наситени мазнини, които товарят не само ставите, но и целия организъм. Затова е по-добре той да стои далеч от трапезата. Беконът носи висок риск от  вероятност да предизвика ставни възпаления.

Подсладено кисело мляко
Само по себе си името на този продукт подсказва, че присъствието му на трапезата ни не е желано. „Подсладен“ означава с добавена рафинирана захар, а тя вреди на ставите и на всички органи и системи в човешкото тяло. Когато избирате десерти на кисело-млечна основа е най-добре те да са натурални или сами да ги подслаждате с пчелен мед или свежи плодове.

Зърнени барчета
При тях определено има двоен стандарт – някои са натурални, други обаче съдържат твърде много преработени съставки, изкуствени подсладители и натурално идентични вкусове, които са далеч от естествената храна. А всяка храна, която е претърпяла прекалено много процеси по преработката и по същество е с ниска хранителна стойност. Винаги когато посягате към тях е добре да избирате такива, които доказано съдържат естествени продукти и минимално количество „Е“-та, а най-добре да не съдържат изобщо.

Ако изброените десет храни са сред ежедневно присъстващите на вашата трапеза и ежедневието ви е съпроводено от болки в ставите, е добре да преразгледате менюто си и да премахнете всичко излишно от него. Вероятно ще се окаже, че именно заради някои от тях често се налага да посягате към болкоуспокояващите и противовъзпалителни лекарства.

А, оказва се, болките в ставите, когато не са в следствие от нараняване, е нещо, което можем лесно да избегнем само с една малка корекция на хранителните си навици.

*Информацията, съдържаща се в този блог не е предоставена от медицински специалисти и има само информационна цел. Тази информация не може да замени консултацията със специалист. При въпроси, обърнете се към лекар или друг медицински специалист. Изложената в тази статия информация не е предназначена за диагностика или лечение и не може да замести компетентната лекарска помощ. Винаги се консултирайте с лекар или специалист по въпросите, отнасящи се до вашето здраве.